Panasonic TX-L42ET5EW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Panasonic TX-L42ET5EW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

scheh02 11-01-2014
Geschreven voor: Panasonic TX-L42ET5EW

Na een oude LCD van Sharp is dit toch wel effe heel wat anders. Superkwaliteit beeld bij vooral natuurfilms(de nieuwe wereld)
Sindskort een Android TV kastje er op aangesloten. Haaaaarscherp gewoon Google-en en uitzendinggemist en spelletjes spelen en nou ja noem maar op!(XBMC en Netflix)
Bij de Netflix-app(superHD) zie je pas echt hoe scherp en mooi de kleuren zijn van deze tv.
Deze televisie werkt bij ons icm de "andere" Panasonic de SA-BTT370 homecinema geluidsinstllatie met blueray speler voortreffelijk.(VIERA-systeem)
Ook lekker: maarliefst 4 hdmi aansluitingen.
Ik ben fan van Panasonic geworden.

carlos2272 29-12-2012

geluidskwaliteit is mager
heb tv via hoofdtelefoon aansluiting op versterker aangesloten
beeld heb ik volgens kalibratieadvies aangepast en is zeer natuurgetrouw en mooi
de passieve 3d is ook erg goed en nauwelijks scherpteverlies

helena58 18-11-2012

Ik heb de TV nu 3 weken.
De eerste week nog met analoog signaal gekeken, daarna bij UPC overgestapt naar digitale TV.
Het beeld is nu haarscherp en de 10 zenders die HD uitzenden zijn nog iets scherper, maar dit is moeilijk te onderscheiden.
Er zijn mensen die klagen over de slechte beeldkwaliteit en als je nog een analoge verbinding hebt, is dit ook zonder meer een groot probleem. Onder andere SBS6 bv. was bij mij met het analoog signaal(dus zonder digitale aansluiting) zeer slecht van beeldkwaliteit.( veel sneeuw) Een HD-TV is nl. niet zo geschikt voor een analoog signaal.
Ondanks dat deze Panasonic bij een consumententest slechts als een middenklasse TV naar voren komt, is mijns insziens de beeldkwaliteit meer dan voldoende. Misschien dat je verschil ziet als je diverse TV's naast elkaar zet, maar als je alleen naar deze TV kijkt is het beeld gewoonweg perfect.
En het geluid is ook gewoon goed. Voor mij een 7.5 waard. In ieder geval een stuk beter als mijn andere Panasonic van 6 jaar oud en 82 cm. De kwaliteit kan ik nog niets over zeggen; maar ik ga er vanuit dat deze net zo goed is als van andere Panasonic produkten: dus gewoonweg zééér goed.
Ook de grootte went zeer snel; zelfs mijn vrouw, die 'm in het begin veel te groot vond, vindt het nu maar heel gewoon.

Miss Klinkie 24-10-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42ET5EW

Helemaal tevreden met deze Panasonic! Mooi toestel en prachtig beeld. Installeren prima te doen voor deze oude oma. Geluid is voor mij prima omdat ik geen games speel. Ik was wel teleurgesteld dat Uitzendinggemist.nl niet mogelijk was. Er is (nog) geen app en via de browser niet te spelen. Toch een oplossing gevonden door mijn zoon ( zie vragen en antwoorden).
Mogelijkheden em gebruiksgemak krijgen nog maar een 8 en dat ligt waarschijnlijk aan mij. Ik loop nog een beetje achter wat dat betreft. Zou ik opnieuw moeten kiezen dan zou het weer dit toestel zijn.

perezperez 30-04-2013

wanneer ik uitzending gemist kijk met de door u vermelde link,kan ik kan niet pauzeren of voor/terugspoelen en aan het einde word het beeld met pauzes weergegeven.(laatste paar minuten wel vervelend)Weet er iemand hoe ik daar vanaf kan komen??
Heeft u ook al een link voor rtl xl?

perezperez 17-04-2013

bedankt voor de uitzending gemist link,heeft u er ook al een voor de commerciele zenders?

perezperez 18-04-2013

Miss Klinkie 01-05-2013

Nee, helaas weet ik niet hoe je de commerciele zenders zou moeten terugkijken. Misschien maar gewoon wachten tot Panasonic eindelijk eens uitzending gemist eraan toevoegt.

blaas23 20-10-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42ET5EW

heb deze TV uitgebreid vergeleken met zowel LG als Samsung, de hardware ziet er veel mooier uit, precieser afgewerkt met mooiere materialen. Qua beeld is er weinig verschil. Viera systeem werkt erg duidelijk. Heb deze TV op Ziggo ontvanger aangesloten, binnen enkele minuten werkte alles. Via Ipad zijn alle remote functies te controllen. Kortom: we zijn "begeistert" van deze Panasonic.

blaas23 07-02-2013

Update: we hebben nu een 5.1 home cinema van Panasonic aangsloten en nu is 't geluid gewoon goed. Wel zijn de spierwitte kabeltjes (5 in totaal) erg opvallend. Jammer dat we geen programma gemist kunnen kijken. Internet gebruik ik eigenlijk nooit. Wel is de 3D leuke gimmic maar 2 uur met een billetje op zitten is niet fijn. We zijn erg tevreden!

JvD 17-10-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42ET5EW

Er is ondertussen een monteur langs geweest,
hij heeft de mindere kwaliteit zelf beoordeeld, maar volgens zijn baas voldoet het aan de specificaties.
Ik ben zelf niet over één nacht ijs gegaan met mijn beoordeling.
Ik heb de vele lovende reviews (2) ook gelezen, en heb meegenomen dat in de winkel altijd het mooiste plaatje is te zien. (demo stand?)
Als de tv uit de doos komt en je steek de stekker erin en je van analoog naar digitaal gaat dat eerst niet opvalt?
Heb van de winkel goede medewerking zij hebben mij een nóg duurdere hdmi kabel meegegeven, geen resultaat.
Blijft over...duurzaamheid? heb 'm pas 3½ maand.
Besparing op stroomkosten? Doe ik gewoon een lamp minder aan van 40 watt, bespaar ik 5 x zoveel. Wat dit allemaal van doen heeft met kwaliteit weet ik nog steeds niet. Jammer.

JvD 20-08-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42ET5EW

Nu een paar maanden in bezit, was eerst voor een LG gegaan maar volgens de verkoper zijn deze beeldschermen "bagger" zoals hij zei.
Het beeld is niet mooier dan mijn oude Philips, maar vertoont wel dezelfde verticale strepen als de (na)5 jaar oude Philips.
Het beeld is ook niet vloeiend zoals je verwacht van
300hz backlight HD televisie, 't is eerder schokkerig.
Is mijn eerste Panasonic en tevens de laatste.

JvD 20-01-2013

Probleem opgelost, Panasonic heeft mijn klachten overgenomen.
Heb 18-01-13 een geheel nieuwe tv ontvangen, (bedankt daarvoor Panasonic) nu kan ik ook naar het heldere beeld kijken zonder de genoemde klachten. Jan

toontje10 24-08-2012

prima televisie nog nooit zon goed beeld gehad met ziggo smartcard snap niet waar je het over hebt voor dit geld een prima tv

Anoniem 23-08-2012

Dit komt mij totaal niet bekent voor. Schokkerig beeld? ghosting? trillingen/strepen?
Ik heb deze tv juist gekocht mede om de vele lovende reviews én hij gaf als één van de weinige het meest natuurlijke plaatje weer in de winkel.
Wij hebben HD tv van Ziggo en is echt perfect, ook beeld van blu-ray of dvd. Het is dat ik geen personalia doorgeef, maar zou je zo willen uitnodigen om eens bij ons te komen kijken.

Kbak 21-04-2013

Wij hebben hetzelfde probleem met de Panasonic. Het beeld is schokkerig. Het beeld is ook met zgn. ghosting, rondom hoofden en bijv. ondertiteling is een soort van transparante waas aanwezig. Laatst de 'klassieker' Band Of Brothers gekeken. Dramatisch beeld. Instelling fout of kapotte tv. We gaan contact opnemen met de verkoper.

marcellow 17-09-2012

Bron (HD, SD, DVD, Blu-Ray?) en kabels (gamma of een betere kwaliteit)? zijn van zeeg groot belang bij dit soort apparaten.

Bovendien wil het met een goede bron helpen om alle zgn. beeldverbeteraars (waarom zou je die gebruiken, je hebt al een goede bron..) uit te zetten.

Helaas biedt deze "review" te weinig info om te kunnen beoordelen waaraan dit ligt.

Anoniem 23-07-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42ET5EW

Zojuist gekocht na enig speurwerk mbt reviews e.d. Wat een fantastische LED tv is dit! Heb hem na het aansluiten gecalibreerd (op een buitenlandse testsite stonden calibratie gegevens vermeld). Deze ingevoerd en geeft een prachtig totaal plaatje. Beeldkwaliteit krijgt van mij dan ook een dikke 10!. Geluidskwaliteit is best goed voor een led tv, dit komt mede omdat de tv aan de onderzijde dikker is waar de speakers zitten. Tevens zit er in deze tv een ingebouwde lage tonen speaker, beslist geen blikkerig geluid maar mooi vol. Mogelijkheden zijn op en top: 3D, smart tv, Viera link van Panasonic zelf etc....teveel om op te noemen. Gebruiksgemak is goed, alles wordt stap voor stap op de tv weergegeven na eerste maal inschakelen, kind kan de was doen. De looks zijn (vind ik) mooi, ik hou nl niet van dat piano lak gebeuren (glimmend zwart plastic). Deze Pana is antracietgrijs met een doorzichtige plexiglazen rand rondom en staat op een zware zilverkleurige stalen voet. Ziet en voelt allemaal duurzaam aan. Hij is met nog geen 4cm dikte lekker plat mocht je hem aan de muur hangen. Na calibratie verbruikt hij "nagemeten" slechts 48 watt (met fabrieksinstelling 55 watt), dus dat ga je ook nog eens merken in je beurs op jaarbasis. Kortom: deze 42 inch Pana LED tv is een regelrechte aanrader.

Mariagerarda 25-07-2012

Kunt u de link naar die buitenlandse testsite hier vermelden ?
Hartelijk dank

Anoniem 23-08-2012

Ik hoop dat kieskeurig de link wil plaatsen mbt test en calibratie gegevens van deze tv. Hier komt de link: http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1332412080

anna1950 23-05-2012
Geschreven voor: Panasonic TX-L42ET5EW

paar dagen in bezit Het is n heel mooi apparaat De instelling heel gemakkelijk We keken eerst analoog, en hadden nog niet in de gaten Zo mooi was t beeld al. Dit was al heel zuiver We hebben n interactief decoder erop aan gesloten Mensen wat haarzuiver En dan nog de mogelijkheden wat er allemaal mee gedaan kan worden. Voor de PRIJS geweldig apparaat